Els centres educatius de Reus ja poden fer servir els espais públics en horari lectiu

Els centres educatius de la ciutat que ho han sol·licitat ja poden utilitzar els espais públics en horari lectiu, sota el projecte anomenat “Una escola, un parc”. L’oferta és tant pels centres públics com els concertats que hagin demanat l’ús de diferents espais de la via pública per tal de poder ampliar els espais d’aprenentatge i d’esbarjo dels infants de les escoles durant aquest curs 2020-2021.

S’utilitza l’espai urbà de la ciutat per a garantir les indicacions del PROCICAT d’utilitzar espais a l’aire lliure per reduir la transmissió de la pandèmia

Els estudiants de segon cicle d’educació infantil, primària i secundària obligatòria podran utilitzar aquests espais públics en horari lectiu de matí, de les 9:30 h a les 12:00 h, amb les garanties sanitàries i de seguretat urbana i viària necessàries, donant resposta a les indicacions del PROCICAT de poder utilitzar espais a l’aire lliure per reduir la transmissió de la pandèmia del COVID 19.

Fins a aquest moment han sol·licitat el permís:

  • Escola General Prim, parc/espai piscines municipals
  • Escola Joan Rebull, plaça 1 d’octubre
  • Escola Doctor Alberich i Casas, espai Mas Anglès, pl. Celdoni Vila i Parc del ferrocarril
  • Escola Misericòrdia, parc pl. Antoni Correig
  • Escola Montsant, carrer Vinebre
  • Escola Teresa Miquel i Pàmies, parc Claudi Tricaz
  • I escola La Vitxeta, parc Urbanització Sant Joan

Els centres educatius tenen tot el curs per sol·licitar formar part d’aquest projecte, que compta amb la implicació de diferents departaments de la ciutat.

Des de la regidoria d’Educació, s’ha considerat que aquesta visió de salut es complementa amb la visió pedagògica de la ciutat educadora, des d’on es desprèn que els espais de la ciutat, són i han de ser, espais educatius, i que és un dels objectius del PAM per a la present legislatura.

El projecte “Una escola, un parc” neix d’una proposta de la xarxa d’escoles públiques de Reus de transformar l’espai urbà de la ciutat per a garantir les indicacions del PROCICAT d’utilitzar espais a l’aire lliure per reduir la transmissió de la pandèmia, des de la perspectiva què l’emergència educativa no compromet només a l’escola sinó a tots com a societat.