En només tres anys, Freshly Cosmetics ha aconseguit revolucionar el sector de la cosmètica. L’empresa nascuda a Reus ha creat una comunitat de més de 500.000 seguidors, 160.000 clients i ha venut més de 750.000 productes a través de la venda online. Ara ha fet un pas més i ha obert la primera botiga física al cor comercial de Barcelona i ja prepara l’obertura d’una segona a Madrid

Per Jordi salvat Rovira

Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles, tres joves enginyers químics formats a la URV són els fundadors de Freshly Cosmetics

Freshly Cosmetics neix el febrer de 2016 gràcies als seus creadors, que són Mireia Trepat, Miquel Antolín i Joan Miralles, tres joves enginyers químics formats a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. Els tres van cursar la mateixa promoció i van acabar el grau d’Enginyeria Química als 23 anys. Va ser llavors quan van començar a treballar al sector químic. No obstant això, no van tardar a adonar-se que allò en què treballaven no els acabava d’omplir i que volien muntar el seu propi negoci. En aquell moment va començar la recerca d’un procés creatiu que els va fer avaluar més de deu idees de negoci fins que el van trobar i van definir la seva visió: revolucionar el sector de la cosmètica.

“Freshly Cosmetics és un model online i això permet que, tot i no estar instal·lats en el centre neuràlgic de Catalunya, puguis ampliar les teves vendes a través del teu propi e-commerce, és a dir, ets tu mateix qui controla el procés des de la formulació del producte fins a l’entrega del client. Treballem molt amb la logística, tant en la preparació de comandes en un centre logístic de més de 2250m2, com en les entregues ràpides i eficaces”, expliquen fons de l’empresa i afegeixen: “Mai hauríem imaginat que una idea que va començar tan petita es fes tan gran. Som plenament conscients que tot això s’ha aconseguit gràcies a la forma en què ens comuniquem amb el client final i és que gràcies a ser un model online que hem pogut vendre arreu d’Europa.”

EL 2020, L’EMPRESA REUSENCA VOL OBRIR UNA SEGONA FRESHLY STORE A MADRID I AUGMENTAR LA FACTURACIÓ A 25 MILIONS D’EUROS

La cosmética natural és una aposta per la salut de la pell i des de
Freshly creuen que la cosmètica ha de ser “saludable, sostenible i transparent i que ens faci treure el millor de nosaltres mateixos.” No inclouen sulfats, silicones, derivats del petroli o perfums sintètics, només inclouen ingredients amb beneficis reals per a la pell i el cabell. “Apostem per ingredients naturals d’alta qualitat, que encareix el cost dels productes respecte la cosmètica convencional. Només cal fixar-se en l’INCI, el llistat d’ingredients que trobarem al revers d’un producte i veure quina és la seva composició i en quina concentració es troben els ingredients que el componem”, afirmen.

UNA PLANTILLA QUE JA SUPERA LES CENT PERSONES

En tres anys a Freshly Cosmetics ha aconseguit portar a la realitat reptes com l’obertura de la primera Freshly Store, la botiga física, al número 34 del carrer Portaferrissa de Barcelona. També ha ampliat la seva plantilla de 3 a més de 110 persones, s’ha expandit pels mercats a Itàlia, França i Regne Unit i tenen una previsió de triplicar la facturació respecte els objectius de 2018, passant de 3 a 12 milions d’euros.
Per 2020, l’empresa reusenca s’ha plantejat de nou grans reptes com obrir una segona Freshly Store, aquest cop amb ubicació a Madrid i obtenir una previsió de facturació de 25 milions d’euros, aconseguint així doblar la previsió de facturació que hi ha per 2019. D’altra banda, també esperen que de cara a 2020 el centre logístic creixi a 6000m2, gairebé triplicant així els seus m2.

Freshly Cosmetics va néixer amb l’objectiu de revolucionar la cosmètica natural amb l’estratègia enfocada a la venda online per poder arribar a qualsevol punt on els seu clients es trobessin. Tres anys més tard, ha creat una comunitat de més de 500.000 seguidors, 160.000 clients i haver venut més de 750.000 productes, i ha superat el gran repte de crear i dissenyar la primera Freshly Store, la qual “els permet oferir als seus clients solucions dinàmiques, cambiants i actuals gràcies a la tecnologia que presenta el nostre e-commerce amb una botiga física customer love-oriented.”

En la seva estratègia d’internacionalització, el primer que volen fer és posicionar-se bé en el mercat interior i després créixer a Europa aprofitant que la normativa és la mateixa que a l’Estats espanyol. Ara mateix, a Freshly son els responsables de la recerca dels ingredients i de l’I+D, i sí que és veritat que, per ara, es subcontracta la producció de productes, però no es descarta que en un futur es pugui comptar amb una fàbrica a llarg termini per “verticalitzar la cadena”.

La plantilla de Freshly Cosmetics ha passat de 3 a 110 persones en tres anys