All-focus

Borges és una empresa amb més de cent anys d’història i molt vinculada al nostre territori. Però al mateix temps ja fa més de seixanta anys que va iniciar un procés d’internacionalització que l’ha portat a estar present actualment en més de cent països dels cinc continents

Per Jordi Salvat Rovira

La no-dependència comercial i industrial d’un sol país permet a Borges disminuir el risc i al mateix temps ens permet ser més àgils davant situacions econòmiques complicades. La companyia té l’aposta per la internacionalització com un eix bàsic de la seva cultura empresarial. “Des del 1957 que la internacionalització forma part del nostre ADN. El 72% de les nostres vendes se centren a l’estranger, cosa que es transforma en una presència en 116 països dels 5 continents. Any rere any seguim treballant per incrementar la nostra presència a tot el món en nous mercats, mantenint la presència als mercats actuals”, afirmen fonts de l’empresa.

EL 72% DE LES VENDES DE  BORGES SE  CENTREN A  L’ESTRANGER, AMB PRESÈNCIA EN 116 PAÏSOS

Es una situació geoestratègica convulsa com l’actual, estan molt atents als diferents conflictes i problemàtiques econòmiques mundials. En el cas del Brexit, assenyalen que l’impacte previst és mínim, però avisen que “en el cas de la nova politica aranzelària de Donald Trump afectarà plenament al sector de l’oli i especialment al productor, que es veurà obligat a millorar l’eficiència dels processos per no perdre competitivitat així com al mateix temps buscar mercats alternatius.”


Des de Borges mantenen que són una empresa “Glocal”: Global perquè porten arreu del món l’estil de Vida i Dieta mediterrània i Local perquè vetllen pel creixement econòmic i social dels territoris allí on estem presents tant amb oficines comercials (15 en 9 països del món) i fàbriques (11 en 5 països). “La tendència al consum de productes sans i saludables cada vegada és major i la Dieta Mediterrània es un clar exemple d’aquest tipus de productes. El consumidor busca productes amb ingredients naturals que compleixin amb l’estratègia NAOS (Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat) que segueixen la línia de les polítiques marcades pels organismes sanitaris internacionals com l’OMS”, assenyalen fonts de l’empresa.

Borges es defineix com una empresa altament compromesa amb el medi ambient i la sostenibilitat, que vetlla perquè la seva activitat industrial i comercial tingui el menor impacte en el medi ambient. Alguns de les accions que han dut a terme es la promoció d’una agricultura sostenible i responsable basada en la implantació de bones pràctiques i un ús responsable dels recursos hídrics, la reducció de l’ús de plàstic en els nostres envasos o la utilització d’energia de fonts 100% renovables, entre d’altres. Aquestes iniciatives juntament amb altres que es comunicaran en els propers mesos formen part de la campanya #comprometidospornaturaleza que té com a objectiu comunicar i promoure la sostenibilitat al grup.

Una altra característica bàsica de Borges és que continua sent una empresa familiar. El principal avantatge, segons fonts de la companyia, és “la transmissió dels valors de generació en generació, l’esforç i la persistència de fer créixer un negoci que han iniciat els seus avantpassats.” La premissa amb la que han crescut és “fer la casa gran”. Des de fa més d’una dècada, els membres de la família ocupen posicions en els òrgans de decisió com són el Consell però no formen part de la gestió del dia a dia de l’empresa.