L’AJUNTAMENT DE TARRAGONA AMPLIA EL NOMBRE D’ÀPATS A DOMICILI PER DONAR COBERTURA A LES PERSONES MÉS VULNERABLES

Davant la crisi sanitària provocada per la Covid-19, l’Ajuntament de Tarragona, a través de l’IMSST, ha ampliat el servei d’Àpats a Domicili per arribar a les persones i famílies amb més necessitat.

El servei d’Àpats a Domicili es basa en la distribució i gestió d’aliments ja cuinats portats a casa de les persones que el necessiten per motius diversos. Es poden beneficiar d’aquest servei les persones que viuen i estan empadronades a Tarragona majors de 65 anys que visquin soles, menors de 65 anys amb dependència i/o discapacitat, persones amb ingressos econòmics insuficients, aquelles que no poden preparar-se els àpats o necessiten ajuda per fer-ho i no en disposen així com també persones que no poden accedir a altres recursos o esgotament dels mateixos.

El servei també esdevé un recurs excepcional per a famílies que es troben confinades a casa, sense possibilitat de fer compres o preparar-se els àpats 

La consellera de Serveis Socials, Carla Aguilar-Cunill

En els darrers mesos, a causa de l’actual crisi sanitària, Àpats a Domicili també ha esdevingut un recurs excepcional per a persones o famílies que es troben confinades a casa, sense possibilitat de fer compres o preparar-se els àpats. Tal com ha explicat la consellera de Serveis Socials de l’Ajuntament de Tarragona, Carla Aguilar-Cunill, “des del primer moment, i en veure la possibilitat d’una segona gran onada de contagis de Covid-19, vam gestionar la possibilitat d’ampliar el nombre d’àpats subministrats per donar cobertura a les esmentades situacions de vulnerabilitat sobrevingudes”. D’aquesta manera, Àpats a Domicili ha passat de tenir 88 persones usuàries actives el passat mes de febrer a 128 a finals de setembre, i la previsió és que pugui augmentar el nombre d’àpats per efectes de la pandèmia.

Àpats a Domicili ha passat de tenir 88 persones usuàries actives el passat mes de febrer a 128 a finals de setembre

L’objectiu bàsic del servei és millorar la qualitat de vida de les persones  cobrint les mancances nutricionals i hàbits alimentaris procurant que aquestes accions millorin la seva qualitat de vida, l’autonomia i les seves capacitats.

Per poder accedir a aquest servei, els professionals dels Equips Bàsics d’Atenció Social (EBAS) de l’Institut Municipal de Serveis Socials són qui valoren i aproven la situació de vulnerabilitat de la persona o família en qüestió i en fan la sol·licitud, tenint en compte la situació socioeconòmica i personal de la persona.

Els aliments es distribueixen dos cops per setmana en un vehicle adaptat a les necessitats de la línia freda i el repartidor no només és l’encarregat de dipositar-lo a les llars sinó que també fa funcions de supervisió de l’estat del frigorífic i del consum del menjar. El servei ofereix diferents dietes, adaptades a les necessitats, per tal de garantir l’adequació del menú.