HyperFocal: 0

El SUV urbà de Renault es reinventa i reforça la seva privilegiada posició al mercat

Per Ramon Ortiz

El Captur va ser un dels precursors del segment conegut com SUV urbans. Per mantenir la seva privilegiada posició al mercat, Renault renova i reforça els arguments del seu best-seller, llançant a mercat una nova generació que presenta múltiples novetats. Les més perceptibles són les estètiques, que atorguen al nou Captur una línia de SUV més atlètic, dinàmic i modern.

Creix fins als 4,23 m i presenta una nova doble signatura lluminosa amb fars LED 100%, llums posteriors més fines i insercions cromades decoratives. També mostra una caiguda de sostre més pronunciada i disminueixen les superfícies de vidre. El sostre es pot personalitzar amb barres longitudinals o amb un sostre solar semi panoràmic de vidre.

DISPOSARÀ D’UNA VERSIÓ HÍBRIDA QUE PODRÀ RECÒRRER FINS A 45 KM EN MODE ELÈCTRIC

Advertisement

El crossover de Renault manté les seves virtuts funcionals ja conegudes. La modularitat és un dels punts forts d’un vehicle que ara és més habitable. El creixement de llargada permet disposar de 17 mm més d’espai per als genolls en les places del darrere i la banqueta posterior compta amb 16 cm de lliscament. Per la seva banda, el maleter creix fins a oferir 536 litres, als quals se sumen 27 litres d’emmagatzematge interior.

L’interior es pot personalitzar: es disposa de 18 diferents configuracions, als quals se sumen vuit colors d’ambient lluminós de les contraportes i de la base de la consola central. L’habitacle evoluciona en qualitat i confort, amb utilització de materials de gamma alta i nova arquitectura de seients. La pantalla multimèdia creix fins a 9,3 polzades i es converteix en una tablet vertical. Enquadrat en un “Smart Cockpit” lleugerament orientat cap al conductor, el quadre d’instruments digital substitueix els tradicionals indicadors analògics. La nova consola central flotant millora l’ergonomia i augmenta les possibilitats d’emmagatzematge.

El Captur és una demostració dels ambiciosos plans de mobilitat futura que Renault ha presentat en el seu pla estratègic. En aquest sentit, és el primer model de la marca a incorporar una mecànica híbrida recarregable I-TECH Plug-in, basada en una tecnologia desenvolupada per la marca i l’Aliança, capacitada per fer fins a 45 km en mode elèctric. Es manté l’oferta de benzina, de 100 a 155 cavalls i dièsel, des de 95 fins a 115 cavalls.

FA SERIVR UNA NOVA I LLEUGERA PLATAFORMA QUE PROPORCIONA UNA GRAN SEGURETAT

La connectivitat és també un dels apartats que més evolucionen: disposa d’un nou sistema multimèdia connectat i de l’ecosistema Renault Easy Connect. L’accés als seus ajustos s’executa de manera clara i intel·ligible des de la pantalla tàctil de sistema multimèdia Renault Easy Link.

El Captur és un dels models que formen part de l’estratègia que Renault ha traçat cap a la conducció autònoma. Es beneficia de les assistències desenvolupades per Renault per portar a la pràctica aquesta conducció autònoma. La novetat més destacable és el “Highway & Traffic Jam Companion”, un assistent per embussos de trànsit i conducció en autopista. També compta amb un regulador de velocitat adaptatiu, alerta de sortida d’estacionament, càmera de 360º i frenada activa d’emergència amb detecció de ciclistes i vianants.