Es tracta d’un SUV, amb prestacions d’esportiu i 445 km d’autonomia

Text de Ramon Ortiz. Fotos: Pierre Grubius

Autolica Tarragona va presentar en societat un dels llançaments més importants dels darrers temps. Es tracta del EQC, el primer model “full elèctric” de la marca, que inaugura el camí de la mobilitat elèctrica de luxe.

El SUV alemany adopta un format crossover, dos motors elèctrics (un a cada eix per dotar-lo de tracció total elèctrica 4MATIC), i un conjunt de bateries de liti col·locades a la part inferior del vehicle per reduir al màxim el centre de gravetat i alliberar espai a l’habitacle.

En el cas de l’EQC (4,76 m), la potència total declarada és de 408 cavalls, 765 Nm de parell i la seva bateria -amb un pes de 650 kg- té una potència de 80 kWh que li atorga una autonomia de 445 km. L’acceleració de 0 a 100 km/h és de 5,1 segons mentre que la velocitat màxima està limitada a 180 km/h. Disposa de cinc modes de conducció denominats Comfort, Eco, Max Range, Sport, i Individual

Mercedes anuncia un consum mitjà de 22,2 kWh/100 km i uns temps de recàrrega d’uns 40 minuts (del 10 al 80%) si es connecta a un carregador ràpid de 110 kW, o bé d’unes 8 hores per completar un terç de la seva capacitat si es connecta a una xarxa domèstica convencional.

TÉ UNA POTÈNCIA DE 408 CAVALLS, ACCELERA DE 0 A 100 KM/H EN 5,1 SEGONS I GAUDEIX DE 445 KM D’AUTONOMIA

Compta amb sistema d’informació i entreteniment MBUX amb realitat augmentada i control per veu que pot rebre ordres fòniques i executar funcions emprant expressions lògiques o col·loquials, a més de comptar amb capacitat per a aprendre i assimilar les ordres més habituals gràcies a la intel·ligència artificial.

Entre les funcions que incorpora figura un sistema d’assistència ECO que ajuda a conduir de forma anticipativa. Així, per exemple, el vehicle ofereix indicacions sobre el moment adequat per aixecar el peu de l’accelerador fent servir dades del sistema de navegació i el sistema de reconeixement de senyals de trànsit.

La producció del nou elèctric de Mercedes es fa a la planta de Bremen (Alemanya). Les bateries de fabricació pròpia es produeixen a la factoria de Kamenz, prop de Dresden, destinada a proveir a la futura flota elèctrica de Mercedes.