Lexus avança en la seva estratègia global d’electrificació i presenta el model UX 300e, el primer elèctric 100% de la marca japonesa, que arribarà al mercat a finals de 2020

Per Ramon Ortiz

Lexus és una marca pionera en tecnologies d’electrificació de vehicles. L’any 2005 va iniciar aquest camí amb el model RX 400h i des de llavors ha construït cotxes d’alt rendiment, però a la vegada respectuosos amb el medi ambient. L’UX 300e és el model ara escollit per iniciar el camí dels elèctrics 100% i Lexus anuncia una conducció molt refinada i un nivell de sorolls reduït.

Dissenyat amb una imatge exterior audaç i sofisticada, el nou UX 300e és un SUV que equipa un motor elèctric ubicat al davant que desenvolupa una potència màxima de 150 kW i ofereix 300 Nm de parell. La bateria té una capacitat de 54,3 kW i permet gaudir d’una autonomia aproximada de 400 km. Aquest Lexus disposarà d’una funció de selecció de mode de conducció que permetrà gestionar la suavitat d’acceleracions i desacceleracions.

El conductor podrà fer servir tota la potència disponible i, fent servir les lleves, podrà escollir entre quatre nivells de regeneració durant la desacceleració. Un dels punts forts del nou UX 300e és el dinamisme, gràcies al seu baix centre de gravetat, ja que tant la bateria com el motor es troben sota del xassís. S’optimitza així la distribució del pes.

SOFISTICAT, DINÀMIC, SEGUR I CONNECTAT, EL PRIMER ELÈCTRIC 100% DE LEXUS I TINDRÀ UNA AUTONOMIA DE 400 KM

Lexus demostra amb el UX 300e que és un referent en confort de marxa i, amb una gestió acústica de referència, elimina els sorolls externs, els procedents del vent o de l’impacte de petites pedres. A més, equipa un control de so actiu que transmet sons naturals de l’ambient, proporcionant sensació de naturalitat als ocupants del vehicle.

La connectivitat és també molt potent. El nou UX 300e oferirà una aplicació específica per consultar l’estat de la bateria i l’autonomia restant. També es podrà programar el moment de carregar i portarà un temporitzador per informar al propietari de quan el vehicle està completament carregat. També es poden controlar a distància funcions com el climatitzador o la calefacció dels seients. Finalment, la seguretat estarà confiada al sistema Lexus Safety System+.

FITXA TÈCNICA
Motor: elèctric, model 4KM
Potència: 150 kW (204 cavalls)
Parell: 300 Nm
Bateria: ió de liti
Capacitat bateria: 54,3 kW
Autonomia: 400 km (cicle NEDC)
Velocitat de càrrega estàndard: 6,6 kW
Velocitat de càrrega ràpida: 50 kW
Llargada: 4,50 metres
Comercialització: finals 2020

MÉS INFORMACIÓ:
LEXUS TARRAGONA
C/ Caràbia, Parcel·la 11
Urb. L’Albada, Tarragona
Tel. 977 245 569