SEAT TARRACO

SUV DE SET PLACES

Deu el seu nom a la ciutat de Tarragona, dissenyat i desenvolupat a Martorell i produït a Alemanya: és el nou model crossover de Seat, el TARRACO

Per Ramon Ortiz

Tarragona entra per la porta gran a formar part dels noms més carismàtics al sector de l’automòbil. La marca catalana Seat ha presentat el seu tercer SUV, destinat a la categoria dels automòbils totcamí que poden tenir set seients. Una votació popular amb més de 140.000 participants va servir perquè el nom escollit fos Tarraco.

El nou Seat Tarraco és el resultat de la feina feta des de Martorell, la seu central de Seat, on ha sigut dissenyat i desenvolupat. Ara és moment de gaudir-lo i serà produït a la fàbrica que el grup Volkswagen té a Wolfsburg, Alemanya. És el primer vehicle de Seat destinat a ser el cotxe principal d’una família i s’anuncia com una combinació de tecnologia d’avantguarda, conducció àgil i dinàmica, confort de marxa, practicitat, disseny innovador i elegant.

SEAT HA APOSTAT PEL NOM DE TARRACO PER COMERCIALITZAR A TOT EL MON EL SEU VEHICLE MÉS GRAN I LUXÓS

Amb una llargada de 4,73 m i 1,65 m d’alçada, s’identifica com un Seat, però a la vegada introdueix un nou llenguatge de disseny per la marca. La seva plataforma MQB permet disposar d’una habitabilitat extraordinària, escollir entre cinc o set places i gaudir d’un maleter amb capacitat de 760 litres, al qual s’accedeix per mitjà d’un portó elèctric amb pedal virtual.

La configuració del control dinàmic de xassís DCC assoleix el punt màxim d’equilibri entre la sensació d’esportivitat al volant i una conducció més còmode als llargs desplaçaments. El conductor pot escollir els ajustaments desitjats i també es pot adaptar de forma automàtica, modificant les característiques en funció del ferm i de l’estil de conducció.

DES DE TARRAGONA, AL MÓN

La presentació en societat del nou Seat Tarraco ha tingut lloc a la ciutat de Tarragona. Amb el marc de la Tarraco Arena Plaça com a escenari, la marca catalana va preparar un acte multitudinari al qual van assistir periodistes especialitzats procedents de tot el món. La cúpula directiva i els creadors del nou Seat Tarraco de Seat van ser la encarregats de presentar el producte, que ha estat dissenyat i desenvolupat a la localitat barcelonina de Martorell.

La seguretat és un punt fort del nou crossover de Seat. Incorpora sistemes com assistent de canvi involuntari de carril i assistent de frenada automàtica d’emergència Front Assist amb reconeixement de vianants i ciclistes. Com opcions es podrà gaudir de detector d’angle mort, reconeixement de senyals de tràfic, assistent d’embussos, encesa automàtic de llums, sistema de trucada d’emergència automàtica, etc.

LA GAMMA MECÀNICA INCLOU POSSIBILITATS MECÀNIQUES FINS A 190 CAVALLS, CANVI AUTOMÀTIC DSG DE 7 VELOCITATS I TRACCIÓ TOTAL 4DRIVE

El nou Tarraco disposa d’una versió amb motor benzina 1.5 TSI de 150 cavalls, caixa de canvis manual i tracció davantera. Una segona opció és un 2.0 TSI, amb 190 cavalls, canvi automàtic DSG de set velocitats i tracció total 4Drive. En dièsel, l’oferta està formada per dos motors 2.0 TDI, amb potències de 150 i 190 cavalls. El primer pot portar canvi manual i tracció davantera, o canvi automàtic DSG i tracció 4Drive. El model de 190 cavalls porta sempre DSG i 4Drive.

Per al seu llançament al desembre, Seat ha previst els nivells de terminació Style i Xcellence, que aviat es completaran amb les versions FR. L’any 2020 serà el torn d’una versió híbrida endollable PHEV de 210 cavalls, que podrà fer fins a 50 km en mode elèctric 100%.

L’equipament assoleix noves cotes mai vistes a Seat. En resposta a la creixent digitalització, està equipat amb sistema Digital Cockpit de 26 cm que permet personalitzar la informació rebuda pel conductor. A la consola central porta una pantalla de 20,3 cm per tal d’accedir a les opcions de connectivitat. El sistema d’informació i entreteniment Navi Plus incorpora per primera vegada funció de Control Gestual.

SIATA TARRACO, EL PRECEDENT

Per sorprenent que pugui semblar, el nou Seat crossover no és el primer vehicle que es diu Tarraco. Va ser comercialitzat per una empresa italiana denominada Siata (Societá Italiana Auto Transformazioni Accesori). A més, va ser produït a Tarragona, a una petita fàbrica que Siata tenia al Polígon Entrevíes.

Aquest cotxe estava derivat del Seat 600 i, tot i ser un Siata, portava davant l’escut de Seat. Un dels valors afegits d’aquest cotxe era el seu rendiment, disposant de versions que donaven fins a 31 cavalls de potència i que els permetia arribar als 120 km/h. En total, es van construir unes 600 unitats.