FORD FOCUS

AUTOMATITZACIÓ

La nova generació del compacte de Ford experimenta un gran salt de qualitat, dinamisme i tecnologia que aporta seguretat i funcions d’automatització

Ramon Ortiz

Dissenyada des de zero, la nova entrega del Focus exhibeix una ambició sense límits i inaugura, segons els seus creadors, una nova era de tecnologia, confort, amplitud i experiència de conducció per als usuaris europeus d’automòbils de mida mitjana. Disponible en carrosseries de cinc portes i familiar, el nou Focus ha estat desenvolupat des de zero en estreta col·laboració prèvia amb els usuaris de Ford. L’objectiu és oferir una experiència de conducció més fiable, intuïtiva i satisfactòria, basant-se en una nova filosofia de disseny que la marca de l’oval denomina “human centric”.

Es tracta del Focus més segur de la història, amb noves tecnologies com Stop&Go associat al control de creuer adaptatiu, reconeixement de senyals de velocitat i centrat de carril, il·luminació de corba predictiva i il·luminació basada en senyals.

ÉS EL PRIMER VEHICLE BASAT EN LA NOVA PLATAFORMA C2 DE FORD, DISSENYADA PER MILLORAR LA SEVA RESPOSTA EN CAS DE COL·LISIÓ, A MÉS D’OFERIR UN ESPAI INTERIOR SUPERIOR

És el primer model de la marca a Europa a incorporar pantalla Head-up, potenciant la seguretat i confiança del conductor. La disponibilitat d’un assistent d’estacionament “Actiu 2” permet l’execució de maniobres d’estacionament totalment automatitzades amb només prémer un botó. Una altra tecnologia pionera en el segment és un assistent de maniobra evasiva que ajuda a esquivar obstacles.

Novetat al Focus és la disponibilitat de modes de conducció configurables de sèrie, Normal, Sport i Eco, que poden ampliar-se amb modes Comfort i Eco-Comfort a les versions equipades amb tecnologia CCD, capaç de revisar apartats com la suspensió, el xassís, els impulsos de direcció i frenada cada dos mil·lisegons. L’apartat de connectivitat compta amb la novetat d’un mòdem integrat FordPass Connect que facilita la connectivitat en moviment. També està disponible una terminal de càrrega sense fil, SYNC 3 amb pantalla tàctil de vuit polzades i sistema d’àudio B&O Play.

L’oferta mecànica està confiada als eficients benzina EcoBoost 1.0 (85, 100 i 125 cavalls) i 1.5 (150 i 182 cavalls), de tres cilindres en línia. En dièsel EcoBlue, les opcions són de 1.5 (95 i 120 cavalls) i 2.0 de 150 cavalls. Novetat és la disponibilitat d’una transmissió automàtica de vuit velocitats, element que redueix el consum. La gamma inclou els elegants acabats Trend i Titanium, l’esportiu Focus ST-Line, l’exclusiu Vignale i el crossover Focus Active.