JAGUAR I-PACE

Elèctric pur

Jaguar revoluciona el mercat dels automòbils elèctrics, amb el llançament de l’esportiu model I-PACE, que ofereix fins a 480 km de autonomia de marxa

Ramon Ortiz

L’I-PACE marca un abans i un després a Jaguar. Es tracta d’un nou crossover que completa l’oferta dels models E-PACE y F-PACE, però és també el primer automòbil elèctric pur de producció de la marca britànica. Ha estat dissenyat i desenvolupat per l’equip de Jaguar Land Rover al Regne Unit i es produeix a Graz, Àustria.

Construït sobre una nova plataforma dissenyada específicament per a vehicles elèctrics, el nou I-PACE disposa d’una bateria de ions de liti de 90 kWh de darrera generació, amb la qual ofereix el rendiment d’un vehicle superesportiu, accelerant de 0 a 100 km/h en 4,8 segons i assolint una velocitat màxima de 200 km/h. Disposa de dos motors que, de forma conjunta, desenvolupen una potència de 400 cavalls.

En 40 minuts és possible fer una recàrrega del 80% de la seva bateria, amb un carregador de 100 kW. En condicions favorables, aquest espectacular vehicle disposa d’una autonomia de marxa de fins a 480 km i Jaguar afirma que en 15 minuts és possible recarregar l’energia necessària per recórrer un centenar de km.

Al nou I-PACE, Jaguar aposta per mantenir la filosofia esportiva i dinàmica dels seus automòbils. Les bateries estan ubicades entre els eixos, amb un repartiment del pes òptim i un baix centre de gravetat. En opció és possible gaudir de suspensió pneumàtica regulable que millora l’eficiència quan el vehicle avança a elevades velocitats.

Cada motor és ubicat en un eix, proporcionant així tracció a les quatre rodes

El crossover de Jaguar, que té una llargada total de 4,68 m, està ja disponible per a comandes, amb preus des de 79.100 euros. El seu interior destaca per la qualitat dels materials, un factor que es combina amb una bona habitabilitat, rematada amb un excel·lent maleter que disposa de 656 litres de volum.

D’altra banda, és el primer model de la marca britànica que pot incorporar sistema d’informació i entreteniment Touch Pro Duo, estrenat recentment pel Land Rover Range Rover Velar i que disposa de dues pantalles de 10 pozades de diàmetre. També incorpora un nou sistema de navegació específic, amb prestacions avançades.

Un altre punt fort del nou I-PACE són els sistemes d’assistència a la conducció. Tota la gamma incorpora assistent de manteniment de carril, frenada automàtica d’emergència, reconeixement de senyals de tràfic, càmera posterior, programador i limitador de velocitat actiu i assistent d’ajuda a l’estacionament. El nivell SE afegeix un assistent de detecció de vehicles a l’angle mort i assistent de frenada d’emergència d’alta velocitat. L’equipament HSE també equipa un sistema de càmeres amb visió 360 graus i sistema de conducció semi autònoma. La nova gamma I-PACE disposa de tres versions denominades S, SE i HSE, a mes d’una sèrie limitada que es diu First Edition.