SEAT LEÓN 1.4 TGI GNC

Solució ecològica

Amb una tecnologia híbrida de benzina i gas natural comprimit, Seat disposa d’una versió del León que ofereix gran autonomia de marxa i una important reducció del cost per km

Ramon Ortiz

leon (2)Seat ofereix una de les millors opcions ecològiques del mercat. Es tracta de la tecnologia de motors híbrids que combina la benzina amb el gas natural comprimit, un dels combustibles més respectuosos amb el medi ambient i una alternativa als derivats del petroli. És un gas amb un nivell energètic superior, sent necessària una menor quantitat per oferir la mateixa potència.

La versió TGI del Seat León està disponible en combinació amb carrosseries de cinc portes i ST familiar. Incorpora un motor benzina 1.4, desenvolupat al Centre Tècnic de Martorell específicament per a aquest tipus de carburant. Amb una potència de 110 cavalls, mostra una excel·lent resposta des de baixes revolucions. En combinació amb la carrosseria de cinc portes, arriba als 194 km/h i accelera de 0 a 100 km/h en 10,9 segons. La versió familiar aconsegueix la mateixa velocitat i l’acceleració és de 11 segons.

Les emissions de CO2 són de 94 grams per km i es beneficia dels avantatges del distintiu ECO de la DGT

leon interiorAquesta mecànica funciona sempre amb gas, mentre hi hagi càrrega en el seu dipòsit de 15 kg. Amb gas natural és possible recórrer uns 420 km i, quan s’acaba, comença a utilitzar benzina. D’aquest combustible té un dipòsit de 50 litres que permeten realitzar uns 940 km. En conseqüència, la xifra total d’autonomia de marxa és de 1.360 km.

El canvi de gas a benzina es realitza sense que el conductor percebi cap diferència i la combinació de tots dos combustibles permet obtenir un consum mitjà de 3,5 kg/100 km de gas, mentre el consum mitjà homologat de benzina és de 3,6 l/100 km. El León TGI GNC ofereix, per tant, un millor aprofitament de l’energia i la reducció del cost per km és molt favorable enfront de les habituals solucions dièsel i de benzina.