Lexus LC 500
Tecnologia seductora
El model LC 500 és el nou vaixell insígnia de Lexus. Es tracta d’un seductor coupé que pot equipar un evolucionat sistema híbrid Multistage o un poderós motor benzina V8, amb potència de 477 cavalls
Ramon Ortiz
El nou coupé LC 500 de Lexus mostra la capacitat d’aquesta marca japonesa en apartats com el disseny, enginyeria i tecnologia avançada, aplicades a un estil de vida luxós i exclusiu. És un automòbil dissenyat per oferir una experiència de conducció única i altament gratificant, basada en una perfecta combinació d’elegància i dinamisme.
La proposta mecànica d’aquest extraordinari automòbil es basa en dues alternatives diferenciades: una híbrida, més tecnològica i eficient; i una altra benzina V8, més autèntica i tradicional. Les dues equipen blocs de benzina atmosfèrics, però amb plantejaments ben diferents.
La variant LC 500h suposa una revolució en el desenvolupament de la tecnologia híbrida de la marca: és el primer model que adopta el sistema Multistage Hybrid, que afegeix un dispositiu de canvi multietapa al motor, un benzina V6 de 3,5 litres i potència de 359 cavalls, assistit per un elèctric de 132 kW. Aquest sistema transforma i amplifica el parell, la potència i l’acceleració del motor en diverses etapes. L’acceleració de 0 a 100 km/h és de 5 segons, el consum homologat de 6,4 l/100 km i les emissions de CO2, de 145 g/km.
L’aerodinàmica ha estat estudiada per garantir les millors prestacions i fluxos d’aire eficients, suaus i silenciosos
La versió LC 500 disposa de la darrera evolució del motor benzina atmosfèric V8 5.0 de Lexus, renovat per oferir 477 cavalls i que permet accelerar de 0 a 100 km/h en menys 4,5 segons. Els respectius registres de consum i eficiència són de 11,5 l/100 km i 263 g/km i adopta una nova transmissió automàtica de 10 velocitats, que transmet la potència a les rodes posteriors.
El model LC estrena una nova plataforma que ofereix un balanç de pesos gairebé perfecte entre eixos i una nova posició de conducció, amb el conductor assegut més al centre. La rigidesa torsional és la més elevada d’un model Lexus, estrena suspensió i adopta el sistema Lexus Dynamic Handling, amb diferencial autoblocant i quatre rodes directrius en una versió Sport+ que també disposa d’un aleró posterior actiu.
Comentarios desactivados