Automoció JOBACAR

Josep Maria Barberà i Carbonell, Director Gerent del Grup Jobacar

L’any 1999 va néixer el Grup Jobacar, empresa destinada actualment a comercialitzar els automòbils de Seat, Skoda i Ssangyong. La qualitat de servei i la satisfacció del clients són les prioritats que han servit a Jobacar per consolidar-se com un una referència de l’automoció a la demarcació

Text Ramon Ortiz. Fotos Pierre Grubius

DSC_9666_1Sr. Barberà, abans de representar a Seat, Skoda i Ssangyong, a que es dedicava el grup Jobacar? El grup ja existia des del 1994. Teníem una representació d’una agencia Renault, Suzuki i després ja vam començar a distribuir Ssangyong, fins que al 1999 va arribar la oportunitat de representar a les marques Seat i Skoda.

Quines són actualment les vostres instal·lacions? Entre totes les marques que representem, repartides entre Tarragona i Reus, tenim uns 4.000 m2 d’exposicions de vehicles. En zones de taller, la superfície aproximada és de 8.000 m2.

Que significa per vosaltres poder representar una marca catalana com Seat? Sense dubte, és un privilegi representar a la marca catalana per excel·lència. Amb el disseny fet a Barcelona, tenim la responsabilitat de defensar aquest fabricant a nivell provincial, a dues ciutats tan importants com Tarragona i Reus. És una gran responsabilitat per nosaltres, però a la vegada un repte meravellós. Seat és “la marca de tots”, la marca que aquí tothom primer pensa a l’hora de comprar un cotxe. Tothom fa avui dia bons cotxes però nosaltres, apadrinats pel grup VW, penso que fem uns cotxes de gran qualitat i gran fiabilitat.

La gamma actual de Seat cobreix pràcticament la totalitat de segments del mercat, amb líders com l’Ibiza entre els utilitaris o el Leon entre els compactes… La darrera generació de l’Ibiza, apareguda recentment, és un cotxe espectacular en aspectes com el disseny, la fiabilitat, l’oferta mecànica, la connectivitat, etc. Portem 30 anys amb Ibiza, és un producte que tothom coneix i qualsevol jove que pensa en el seu primer cotxe, té l’Ibiza com un dels candidats. El Leon, del segment compacte, és líder del mercat estatal i representa un abans i un després de la marca. No nomes és un líder al nostre mercat, està donant també grans resultats en xifres d’exportacions.

«El nou Ibiza és un cotxe espectacular en tots els apartats, destacant en disseny, dinamisme i tecnologia»

Seat ha debutat al segment SUV amb l’Ateca i en breu serà el torn d’un nou model, l’Arona. El nou SUV ha arribat amb molta força. A l’Ateca es viatja amb el confort i dinamisme dels millors turismes. Incorpora tota la tecnologia al màxim nivell disponible al grup VW i pensem que és un dels millors models de la seva categoria. D’altra banda, amb el nou Arona podrem accedir a un altre segment del mercat, també gràcies al seu disseny trencador i a la seva avançada tecnologia.

DSC_9843_1Skoda ha experimentat una forta evolució dels seus productes als darrers anys i ara presenta grans novetats com el Kodiaq i el Karoq… Efectivament, la transformació dels Skoda ha sigut espectacular. És una marca amb una extensa història i sempre havia estat molt important als mercats de l’est. Quan va entrar a formar part del grup VW va començar un llarg procés de transformació, que ara ha arribat a un punt culminant. La fiabilitat dels Skoda és brutal i la prova és la gran quantitat de professionals del taxi que fan servir models d’aquesta marca. Respecte a Seat, els Skoda són automòbils diferents i pensem que es poden complementar perfectament. A més, vehicles com per exemple l’Octavia i el Superb no estan disponibles a la marca espanyola. Ara, aquesta marca disposa d’un espectacular SUV, el Kodiaq, que ofereix versions de set places i en breu arriba el Karoq, que duplicarà l’oferta de crossovers.

Que aporta a Jobacar una marca com Ssangyong? Ens aporta un punt d’elitisme, amb uns vehicles més exclusius que han adoptat una estètica molt atractiva, després de passar a formar part del potent grup de capital indi, Mahindra. El primer que van fer va ser fitxar el prestigiós dissenyador Pininfarina i el resultat va ser el llançament de l’atractiu Tívoli.

«Les marques que representem es combinen a la perfecció, amb productes complementaris i dirigits a diferents clients»

Una de les divisions més actives és Das WeltAuto, encarregada de gestionar els vehicles seminous. Quines garanties ofereix? Das WeltAuto és una marca del grup VW. Pensem que el futur no pertany únicament al cotxe nou: a nivell europeu es venen tres cotxes de segona ma i un de nou. La proporció al mercat espanyol és de un i un, però aquesta tendència acabarà per equiparar-se a la del Vell Continent. A Das WeltAuto oferim unitats molt atractives de km. 0, d’altres procedents de demostració i proves, etc, que permeten adquirir un vehicle a preus molt competitius. Són cotxes que, de vegades, només tenen uns mesos de matriculació. S’ofereixen a més unes certificacions molt potents i es pot anar pel tot el territori europeu amb la garantia de Das WeltAuto. També s’ofereixen finançaments còmodes i molt avantatjosos.

Jobacar disposa també d’un centre oficial Bosch. Jobacar Bosch Car Service. Quina és la seva activitat i a qui pot oferir els seus serveis? Nosaltres, com a grup, no només tractem el tema comercial. També ens dediquem al tema de postvenda de forma profunda. La nostra filosofia és oferir el millor servei i la postvenda és una part molt important al treball de fidelització dels clients. Bosch representa per nosaltres, per mitjà d´un taller multimarca, un paraigües molt important, no per ara, si no també pel futur. El client pot portar a Jobacar Bosch Car Service un cotxe de qualsevol marca, mantenint les seves garanties.

Finalment, Sr. Barberà, quin és el seu punt de vista sobre el futur de l’automoció? S’imposaran finalment els elèctrics, els híbrids o guanyaren altres propostes com el GNC? Penso que les solucions seran varies. Totes les marques estan molt sensibilitzades en el tema ecològic, però el món és molt gran i podran sobreviure diferents solucions. També penso que el dièsel té encara força recorregut.