Volvo XC60

Seguretat de luxe

Fidel a la seva essència escandinava, la nova generació del SUV compacte XC60 incorpora les tecnologies i equipaments de darrera generació de Volvo

Ramon Ortiz

Conducció autònoma, electrificació i connectivitat són tres dels punts forts de la nova generació del Volvo XC60. La firma nòrdica aposta per una imatge molt similar al model XC90, adaptada a unes dimensions més compactes de 4,69 metres de llargada, 1,90 d’amplada i 1,66 d’alçada. El pes se situa al voltant dels 1.800 quilos, gràcies a l’ús de la nova plataforma modular SPA, més lleugera i rígida.

Exhibeix formes esculturals i atlètiques amb una elegància discreta, combinada amb un subtil toc futurista i tecnològic. El frontal llueix un aspecte similar a la berlina, amb la graella frontal de grans dimensions i les noves òptiques frontals, amb les distintives i característiques llums diürnes. Les formes del darrera recorden a la berlina familiar, amb òptiques en posició vertical ascendent i una porta que en opció pot ser d’apertura elèctrica remota, passant el peu sota el para-xocs.

La seguretat es beneficia de nous dispositius que redueixen el risc de col·lisió i d’atropellament

A l’interior predomina l’estil de disseny escandinau: una composició de formes i volums serena, una arquitectura ben resolta des del punt de vista de l’ergonomia i el confort, i materials nobles d’excelsa qualitat bellament acoblats en conjunció amb les tecnologies més recents.

A la seva oferta mecànica estan disponibles el D4 de 190 cavalls -des 51.190 euros- i el D5 de 235 cavalls en dièsel; i el T5 de 254 cavalls o el T6 de 320 cavalls en benzina. Totes estan associades a un canvi automàtic de vuit relacions i a la tracció integral AWD. Posteriorment s’incorporaran a la gamma un T5 amb tracció davantera, un T4 manual i una versió d’accés D3. S’ofereix també un híbrid endollable amb 408 cavalls que té una autonomia elèctrica de 45 km i consum homologat de 2,1 l/100 km.

El Volvo XC60 és un cotxe molt segur, gràcies a la seva desena d’assistents a la conducció. Destaquen tres dispositius inèdits: el sistema d’Indicació Blind Spot (BLIS), que fa servir la funcionalitat d’assistència de direcció per reduir el risc de col·lisions; el sistema City Safety, també amb esquiva assistida per ajudar el conductor a evitar l’obstacle, ja sigui un vehicle, un vianant o un ciclista, entre 50 i 100 km/h. Per la seva banda, el Oncoming Lane Mitigation utilitza l’assistència de direcció per ajudar a evitar o mitigar col·lisions frontals.