Alfa Romeo Stelvio

Ànima italiana

Alfa Romeo debuta al segment dels SUV, oferint un automòbil apassionant, pensat i creat per satisfer als entusiastes seguidors de la marca italiana. Equipa motors amb potències des de 180 cavalls i pot disposar de tracció integral Q4

Ramon Ortiz

alfa traseraEl fabricant italià Alfa Romeo arriba amb tots els honors al competit segment dels SUV. El nou Stelvio és un cotxe diferent als existents i amb ell, Alfa adopta una posició ofensiva i aborda una nova categoria i un nou perfil de client. És un cotxe per gaudir de les sensacions d’un veritable esportiu, d’un cupè amb cos de crossover. Els seus creadors el defineixen com “primer és un Alfa, després és un SUV”.

Amb una línia que l’identifica sense dubtes amb la marca italiana, té 4,68 m de llargada i comparteix amb el Giulia la distància entre eixos i la suspensió, amb una posició de conducció més alta, conseqüència de la seva alçada lliure al terra, de 200 mm. Els sistemes d’ajuda i assistència electrònica com el control d’estabilitat ESP, Torque Vectoring o el diferencial electrònic secunden la funció del conductor i no es mostren excessivament intrusius.

L’Stelvio adopta materials d’elevada eficiència i rigidesa com l’alumini de la carrosseria o la fibra de carboni de l’eix de transmissió, que redueix fins a 15 quilos de pes respecte a un de convencional. És un dels vehicles més lleugers de la seva classe i el repartiment de pesos 50/50 és tota una garantia de dinamisme i agilitat.

Alfa Romeo ha creat un automòbil d’estil agressiu que reflecteix a la seva imatge tota la passió del constructor italià

alfa interiorUn altre de les virtuts del nou Stelvio és l’habitabilitat. El seu maleter, de 525 litres de capacitat, és molt regular i disposa de portó elèctric de sèrie. El conductor disposa d’un quadre de comandament ergonòmic orientat cap a ell, amb els mateixos continguts tecnològics que el Giulia. Inclou el sistema de informació i entreteniment AlfaConnect amb pantalla de fins a 8,8 polzades i mapes en tres dimensions.

A l’apartat mecànic, s’ofereixen dos motors benzina de 200 i 280 cavalls i dos dièsel, de 180 i 210 cavalls. Tots porten un canvi automàtic de 8 velocitats amb lleves al volant. El selector Alfa DNA permet triar entre tres modes de conducció denominats esportiu (Dynamic), normal (Natural) i eficient (Advance Eficciency). La opcional tracció integral Q4 proporciona en condicions normals parell a les rodes del darrere i quan és necessari envia fins al 50% a les rodes del davant. A finals d’any arribarà l’Stelvio Quadrifoglio, amb motor V6 2.9 Turbo de 510 cavalls.