Suuki Ignis

SUV d’orientació urbana

Suzuki recupera la denominació Ignis per a un dels seus models. El nou vehicle es defineix com un pràctic i petit utilitari que ofereix un gran atractiu gràcies al seu format tipus crossover i disposa de tracció 4×2 o 4×4 AllGrip Auto

Ramon Ortiz

SuzukiIgnis2Suzuki va disposar anys enrere d’un automòbil denominat Ignis. Es tractava d’un polivalent utilitari que podia desenvolupar-se bé en entorns urbans i que disposava d’una versió AWD de quatre rodes motrius. Ara, la firma japonesa recupera aquest concepte i presenta un nou vehicle destinat a competir al segment A i ho fa amb intenció d’oferir superior versatilitat respecte a la majoria dels seus rivals.

El nou automòbil de la firma japonesa té una orientació majoritàriament ciutadana, producte dels seus compactes 3,70 metres de llargada, que li permeten gaudir d’una òptima agilitat i maniobrabilitat en zones urbanes, sense renunciar a una notable visibilitat, gràcies a la seva posició de conducció elevada. També disposa d’una certa capacitat per transitar per camins sense asfaltar, gràcies a una interessant distància mínima lliure al terra.

La tracció 4×4 AllGrip Auto envia de forma automàtica parell motor a les rodes posteriors quan és necessari

Està disponible amb dues opcions de tracció, 4×2 o 4×4 AllGrip Auto, sistema que distribueix automàticament el parell motor a les rodes del darrere quan detecta que les davanteres perden adherència. Aquest dispositiu aconsegueix estalviar combustible alhora que millora el comportament del vehicle i augmenta la seguretat en conducció, sobretot en paviments lliscants o sobre superfícies nevades. També compta amb un pràctic control de descens de pendents.

L’Ignis de Suzuki adopta una nova plataforma que permet mantenir un pes molt contingut de només 810 kg, combinat amb un alt nivell de rigidesa estructural. L’oferta mecànica està formada per un motor benzina 1.2 DUALJET amb potència de 90 cavalls que, addicionalment, pot combinar-se amb un sistema híbrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Aquesta tecnologia aporta uns 4 cavalls extres i proporciona una eficiència superior de consum, gràcies a una bateria extra i a un dispositiu elèctric que dóna suport al motor de benzina segons les demandes l’accelerador.