Skoda Kodiaq

Un SUV de 7 places

Skoda presenta el seu primer SUV, el Kodiaq. Amb una llargada de 4,7 metres, pot equipar una tercera fila de seients opcional i s’anuncia el maleter més gran de la seva categoria, amb 650 litres de volum. Està equipat amb cinc motors i potències des de 125 fins a 190 cavalls

Ramon Ortiz

kodiaq (6)El nou Kodiaq és el primer model de l’ambiciosa estratègia de l’automobilística txeca en el segment dels SUV. Aquest cotxe genera una ràpida atracció gràcies al seu llenguatge de disseny, la possibilitat de disposar de set places o les més de 30 solucions “Simply Clever” que ofereixen multitud de facilitats de vida a bord.

El disseny combina línies elegants amb contorns esportius. El seu frontal destaca per una àmplia graella i les òptiques dobles, detalls que donen forta personalitat. En una visió lateral s’aprecia la llarga distància entre eixos i els curts voladissos, matisos que es combinen amb passos de roda lleugerament angulats. La carrosseria ofereix lleugeresa, rigidesa de torsió i bona aerodinàmica.

L’espai interior és un punt fort, per sobre de la mitjana dels seus competidors. La firma txeca aposta per la qualitat de materials, un disseny atractiu i opcions com seients calefactats, ventilats i ajustables electrònicament, incloent funció de memòria. Les butaques poden plegar-se en proporció 60:40, es poden moure longitudinalment en 18 cm i disposen d’ajust individual de respatllers. El Kodiaq disposa d’una tercera fila opcional i es converteix en el primer set places de Skoda de la història recent de la marca. El maleter té un volum de 650 litres, ampliables a un màxim de 2.065 i l’accés a aquest espai pot ser d’accionament elèctric.

En opció pot equipar una tercera fila de seients que augmenta a set la capacitat de persones que poden viatjar

L’oferta mecànica està formada per dos motors dièsel TDI i tres de benzina TSI, amb motors des de 125 fins a 190 cavalls. En funció de l’escollit, la caixa de canvis és manual de 6 velocitats o automàtica DSG, de 6 o 7 relacions. Exceptuant el motor de 125 cavalls, la tracció total està disponible a la resta de mecàniques.

A nivell de xassís, Skoda aposta per un dinàmic conjunt amb opció de sistema DCC, un Control Dinàmic Adaptatiu del Xassís, integrat en un Selector de Mode de Conducció que compta amb les posicions Normal, Eco, Sport i Individual. Les versions 4×4 disposen també del mode Snow. També pot equipar diferents sistemes d’assistència al conductor i múltiples solucions de connectivitat.