Volkswagen Golf

Més arguments per al líder

VW actualitza el model més carismàtic de la història de la marca, el Golf. Ho fa amb nous assistents a la conducció i avançats sistemes de connectivitat i infoentreteniment. A més, la seva imatge adopta novetats que incrementen el seu atractiu

Per Ramon Ortiz 

GolfR-Line1Aquest mes de març arriba la versió 2017 del VW Golf, amb canvis estètics exteriors i un salt tecnològic de dispositius electrònics i equipaments. Estèticament presenta noves entrades d’aire inferiors d’un para-xocs redissenyat per accentuar l’amplada del cotxe, nous colors de carrosseria, dissenys de llandes, i òptiques, ara de LED. Llueix també nous pilots del darrere de LED de sèrie, amb intermitents dinàmics en opció. En l’habitacle destaquen nous panells decoratius de portes, a més de nova imatge del quadre de comandament i la consola central, combinats amb noves tapisseries.

Però les gran novetats es troben als apartats de seguretat, confort, connectivitat i “infotainment”. Una generació nova de tecnologies permet comptar de sèrie amb control gestual mitjançant el dispositiu Discover Pro i la seva pantalla de 9,2″, que forma una unitat conceptual i visual juntament amb la pantalla Digital Cockpit de 12,3″, també nova en el Golf. L’oferta de serveis en línia i aplicacions s’amplia per augmentar les possibilitats de connectivitat (MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto), gestió d’informació i recursos per al client. En opció disposa també de sistema de càrrega sense fils per a telèfons mòbils.

La versió més potent i carismàtica, el Golf GTI, oferirà ara 230 cavalls, o 245 cavalls en la seva variant GTI Performance

Golfinterior1Els assistents a la conducció i sistemes electrònics de seguretat situen al nou Golf al capdavant del segment, amb dispositius com l’assistent de frenada d’emergència en ciutat amb nou sistema de detecció de vianants, un sistema d’assistència en embussos que permet fer una conducció semiautomàtica fins a 60 km/h i als nous assistents d’emergència i de remolc, novetat en la categoria.

La principal novetat mecànica és la incorporació del motor benzina 1.5 TSI Evo, un 4 cilindres turbo amb Gestió Activa de Cilindres i 150 cavalls (4,9 l/100 km) i del qual arribarà una versió BlueMotion de 131 cavalls orientada a l’estalvi de combustible i dotada d’avanç per inèrcia (4,6 l/100 km). VW incrementa la disponibilitat de la caixa automàtica DSG de 7 velocitats, que és fins a un 10% més eficient que l’anterior de 6 relacions, per a les mecàniques més potents, tant dièsel com a benzina. Estarà disponible a partir de 150 cavalls en TDI i 245 cavalls en TSI.

GolfR-Line6