Cap de setmana de turisme familiar amb el Tarragona Family Week

Com estar en un gran creuer, com passar uns dies a un hotel de luxe del Carib. Qui hagi anat alguna vegada en aquests viatges del tot inclòs, a la Riviera Maya (Mèxic) o Punta Cana (República Dominicana) per exemple, sabrà de què estem parlant. Aquest és, en certa manera, l’esperit del Tarragona Familiy Week, tot i que en un entorn més real, més autèntic, menys impostat. De fet, quan es viatja a alguna de les destinacions esmentades anteriorment, la sensació que un té és que tot és fàcil, tot és còmode, gairebé sembles un milionari sense ser-ho, una experiència que la major part la població vol viure. En realitat, es tracta de passar uns dies sense pensar en res perquè tot ve donat gràcies a un objecte que envolta el canell: una polsera. Amb ella, l’accés és lliure als espectacles, es pot menjar tant com un vulgui, i beure encara més. La part negativa d’aquestes vacances, a priori idíl·liques, és que es perd tot el contacte possible amb l’entorn real i natural de l’indret. Aquesta iniciativa es va posar en marxa el passat divendres i estarà vigent fins el 24 d’aquest mes.

Tarragona Family Week és una proposta que uneix la millor versió de l’all inclusive caribeny amb l’autenticitat de la Mediterrània

Els resorts del Carib del tot inclòs són un búnquer de luxe i felicitat que poc o res té a veure amb el país on estiguen situats. La cultura, el menjar, la música, tot passa dins un recinte artificial, com si el viatger estigués en un parc temàtic. És bonic, és ideal, però no és veritat. Tarragona Family Week és una proposta que uneix la millor versió de l’all inclusive caribeny amb l’autenticitat de la Mediterrània, de la seva gent, de la seva història, de la seva cultura, de la seva gastronomia, de la seva identitat. Hi ha un aspecte en comú amb els resorts: els visitants que s’acullen a la promoció del Patronat de Turisme de Tarragona tenen grans descomptes i, fins i tot accés gratuït, en moltes activitats gràcies a una polsera que, com al Carib, actua de forma màgica. Els visitants, però, no viuran tancats en un recinte allunyat de la població, al contrari.

family5 L’esperit del Tarragona Family Week és permetre als turistes conèixer la ciutat, passejar-hi, mostrar la cultura i el magnífic patrimoni i llegat romà que va convertir Tàrraco en una de les principals ciutats de l’imperi i on, fins i tot, va residir l’emperador August durant dos anys, convertint Tàrraco, de facto, en la ciutat més important, allà on es prenien les decisions. Cinc anys Enguany se celebra la cinquena edició del Tarragona Family Week. Es tracta d’una proposta pensada per a famílies de quatre membres (dos adults i dos nens de fins a 12 anys, tot i que parelles de dos adults també ho poden fer servir, tot i que al mateix preu) que podran allotjar-se a la ciutat per un preu molt competitiu en hotels de 2, 3 i 4 estrelles. La pernoctació és de 60 euros per nit i per les quatre persones -taxa turística no inclosa- que, en hotels de 2 i 3 estrelles no inclou l’esmorzar i en els de 4 sí. En el cas dels càmpings, el preu també inclou aquest esmorzar. És, per tant, un preu molt competitiu a les portes de Setmana Santa.

Es tracta d’atreure visitants els dies previs d’aquesta festivitat religiosa i cultural en què Tarragona actua com un potent reclam, perquè, recordem, la Setmana Santa de Tarragona és Festa Tradicional d’Interès Nacional des del 2009, distinció atorgada per la Generalitat de Catalunya que abans, el 1999, havia declarat la Processó del Sant Enterrament Festa Tradicional d’Interès Nacional i que l’any 2000 va ser reclassificada com a Festa Patrimonial d’Interès Nacional. A la Setmana Santa de Tarragona hi participen més de 5.000 confrares, un volum enorme. Amb tot, el Tarragona Family Week vol captar turistes i visitants els dies previs a aquesta festa. Per això, implica la quantitat més gran d’establiments hotelers possibles, per donar servei a la demanda. No es tracta de fer una oferta passiva, sinó que l’Ajuntament organitza una sèrie d’activitats per potenciar la imatge de la ciutatAixí, la promoció anteriorment citada es pot fer servir a l’hotel AC Tarragona, Astari, SB Express, Ciutat de Tarragona, Lauria, Urbis, Husa Imperial Tarraco, Nuria, Catalunya Express i els càmpings Caledònia, Tamarit Park Resort, Las Palmeras, Torre de la Mora i Trillas Platja Tamarit. Amb l’afany d’aprofitar una gran quantitat d’arribada de visitants, des del Patronat de Turisme s’intenta donar a conèixer la ciutat i, per això, l’entrada serà gratuïta -sempre amb la polsera- en diferents museus i monuments que són titularitat municipal: la maqueta a l’Antiga Audiència, les Muralles, el Pretori i el Circ, l’amfiteatre i el Fòrum local.

No es tracta, però, de fer una oferta que sigui passiva, és a dir, deixar que els visitants recorrin pel seu compte la ciutat sense més oferta que els descomptes. L’Ajuntament organitza -tal com passa en els creuers i en els resorts anteriorment esmentats- una sèrie d’activitats per potenciar la imatge de la ciutat i fer que l’experiència del turista sigui encara millor. Així, els visitants poden assistir a un espectacle de gladiadors a l’amfiteatre, una visita teatralitzada a les Muralles de l’antiga Tàrraco, una visita al Circ per conèixer qui eren i com vivien els aurigues o, fins i tot, fer una passejada per l’antiga ciutat romana de la mà d’un ciutadà d’aquella època. family3Aquestes activitats i moltes d’altres -concert de l’Stromboli, o aprendre a identificar meteorits- són de franc pels visitants amb la promoció del Tarraco Family Week. N’hi algunes molt més esportives, com el Jungle Trek, on es fa un recorregut d’aventura entre arbres, fent servir tirolines, fins i tot. També es pot aprendre a navegar a vela al Club de Vela Platja Llarga o fer una passejada amb bicicleta per conèixer la ciutat i el seu entorn. Tots tenen grans descomptes i asseguren als participants distracció i absència total d’avorriment en els dies que passin a la ciutat.

La cultura omple l’esperit però no l’estómac. És per això que el Tarragona Family Week agrupa una sèrie de restaurants que col·laboren amb la promoció oferint menús per dinar o sopar a un preu de 17 euros pels adults i 7 pels nens. Els menús (dos plats, beguda i postres) es poden degustar durant els dies de la promoció i gràcies —altre cop— a la polsera. Es tracta d’una ocasió perfecta, a un preu molt competitiu, per degustar algunes de les especialitats culinàries de la ciutat en locals com Còcvla, Balandra, El Corte Inglés i El Llagut. El visitant té l’oportunitat, a més, de beneficiar-se de descomptes a l’hora de comprar als comerços de la ciutat. Així, cada establiment acollit a la promoció disposarà de diferents ofertes i descomptes pels visitants de Tarragona Family Week. És una bona oportunitat per a la ciutat per mostrar que no és simplement la versió moderna de la gran urbs romana que va ser, sinó que també pot reclamar el seu paper comercial, potenciant aquest sector tot aprofitant l’arribada de nous visitants que durant uns dies passejaran i, molt important, pernoctaran a Tarragona. famili2Tarragona Family Week, doncs, és una promoció compacta i completa, que ofereix tot allò que el visitant pot buscar quan arriba a una nova destinació. Tot, a més, a un preu reduït per poder gaudir el màxim de diferents dies d’estada al bell mig de la Costa Daurada. Èxit de participació En l’edició de l’any passat, l’Ajuntament va calcular que van ser fins a 400 persones les que van visitar Tarragona atretes per la promoció del Tarragona Family Week. D’aquestes, més de 300 van participar en tallers i activitats programades durant aquells dies per tal de fer l’estada dels turistes encara més bona.