El punt de vista de La Fira

Parlem amb Mayte Forján, la gerent del Centre Comercial

DSC_4686_1Mayte Forján neix el 1971 i compta amb una experiència de més de 15 anys en Centres Comercials. Ha format part de diversos complexos situats a Tarragona, Barcelona, Gavà i Valladolid. Diplomada en empresarials per la URV i postgrau en Programa de Desenvolupament Directiu per la IESE Bussiness School de Navarra, també compta amb una certificació internacional com a Gerent de centres comercials pel Internacional Council of Shopping Centers.

Anys d’espera i retards han fet de la famosa i mediàtica obra de Metrovacesa un somni anhelat que a la fi, s’ha fet realitat. Grans canvis han viscut els veïns del carrer Gaudí, de l’avinguda de Sant Jordi i les seves proximitats. Tots ells han vist com un gran edifici avantguardista ocupava l’emplaçament de l’antic recinte firal. Encara en la fase de presentació de l’oferta comercial i de serveis en tota l’àrea d’influència, la gerent del Centre Comercial, Mayte Forján, explica que els assistents “encara estan descobrint un complex comercial innovador i amb un concepte arquitectònic diferent de la ciutat”.

El dia escollit per obrir les portes al nou ‘carrer’ de la ciutat -el passat 6 de novembre-, va aplegar grans multituds a les entrades de l’edifici i, una gran expectació dels comerços de proximitat. “L’obertura de la Fira Centre Comercial s’està desenvolupant amb èxit en les primeres setmanes de funcionament”, corrobora la responsable de gerència de La Fira Centre Comercial. De fet, segons es va poder veure, el complex va aplegar més de 100.000 visitants durant el primer cap de setmana. “Una xifra acord amb l’expectativa generada”, afirma Forján. Ara, el Centre Comercial confia assolir l’objectiu anual d’afluències establert, el qual situen en els 4.500.000 visitants.

No obstant això, des del nou recinte diuen que reben unes afluències d’uns 15.000 visitants diaris, els quals a vegades augmenten vorejant els 30.000 a partir de divendres i, els dissabtes poden arribar fins als 40.000. Per la seva banda, La Fira també ha acollit valoracions “molt positives” de la “gran majoria dels seus comerços”, ja que aquests “han complert i/o superat les expectatives de vendes” en el temps que porten fins ara.

Tot el públic, per ara creixent, que es dirigeix cap al nou recinte comercial ha generat una gran mobilització urbana a la ciutat. Això ho han notat els botiguers instal·lats en les grans artèries comercials de Reus, els quals estaven força sorpresos de rebre dissabtes força fructífers i, més aviat “normals” quant a nivell de vendes. També hi han hagut casos de botigues més allunyades que, òbviament han notat un pas menor de gent al seu establiment. Malgrat tot, s’apleguen opinions dispars quant a assumptes de competència.

Des de La Fira s’assegura haver vingut a “sumar a la ciutat” i la seva intenció és “afegir-se com un personatge més”, tal com la seva política de comunicació i gestió constata. “Estem encaminats a enfortir el vincle entre el Centre Comercial i el comerç urbà del centre, perquè volem potenciar de forma conjunta la capitalitat comercial de Reus”, expressa la gerent.

Marques i canvis

Quant a marques, La Fira Centre Comercial ha apostat per un gran ventall de serveis ubicats en el sector tèxtil. Els grans grups com Inditex, Cortefiel i petits comerços del sector del ‘retail’ (venda minorista) –com C&A, Punt Roma, Mango o Jack & Jones– han estat algunes de les seves opcions.

L’efecte derivat d’aquesta acció va provocar el tancament de botigues del centre com Zara –al Raval de Jesús– i Bershka –al carrer Monterols–. Aquests fets sumats als nombrosos traspassos que s’han anat desencadenant al llarg dels últims mesos a la ciutat han alarmat la situació dels comerços familiars, els quals es miren amb recel l’arribada del nou gegant comercial.
Per contra, el Centre Comercial també ha obert portes amb noves marques que abans no s’havien trobat a Reus –com és el cas d’H&M–, cosa que també “li dóna cert prestigi a la ciutat”, segons va dir el director general de Metrovacesa, Carlos García León, en una de les presentacions de La Fira. Sabateries, botigues esportives, estètica i telefonia mòbil també s’han instal·lat dins el complex. Tot plegat són locals de grans cadenes de roba i accessoris que han atret molta gent de fora de la ciutat.

Moltes persones que freqüentaven la zona de les Gavarres i, fins i tot, l’espai del Parc Central de Tarragona, s’han acostat aquestes últimes setmanes a veure com funcionava el nou Centre Comercial reusenc de La Fira. Aquest “efecte tafaner” ha donat molt a parlar quant a mobilització de persones, per no esmentar les grans cues que s’han generat el darrer mes de novembre.