Carles Pellicer Alcalde de Reus

DSC_3885_1

Alcalde de Reus des de l’any 2011 i reusenc de naixement. Llicenciat en dret, també és diputat al Parlament de Catalunya, des d’on ha estat membre de la Comissió Parlamentària de CiU en matèria de Treball, Comerç, Indústria, Consum, Turisme i Energia

Reelegit i en el seu segon mandat en un govern en minoria format per set regidors, Pellicer té l’objectiu d’empènyer noves formes de política proclamant que “es pot potenciar més encara la marca de la ciutat”. Ara amb l’aparició de La Fira Centre Comercial “s’imposa un nou model de ciutat”, amb el que espera amb certa “expectació la resposta dels reusencs”.

Com valora la creació d’una revista sobre Reus en aquests temps de crisi on tot ràpidament caduca? Fins ara de VIU Reus havia vist números especials, però que hi hagi una activitat empresarial enfocada al món del periodisme i en clau local sempre és una bona notícia. El factor de la professionalitat i l’especialització crec que són importants en un producte com aquest. VIU Reus té una línia editorial molt clara, segons el que he anat veient, enfocada en la potenciació del que és la ciutat i de les seves dinàmiques, que no són poques.

Què li agradaria veure en aquesta revista? M’agradaria que es veiessin els ciutadans en tota la seva amplitud. Entitats i institucions: des de l’explicació de les activitats que duen a terme fins la descripció dels seus objectius. En definitiva, el ciutadà ha de conèixer tots els àmbits que conformen la ciutat i aquesta publicació ho ha de mostrar. Les persones s’han de veure en aquesta revista. A partir d’aquí serà més enriquidor el material que ofereix el producte i generarà opinió en els lectors.

Es troba en el seu segon mandat, des de la seva reelecció s’ha trobat amb un període de posicionaments polítics diferents, incertesa i desacords entre partits. Com ha viscut tot això? L’estic portant amb paciència, perquè és un mandat que requereix els seus encaixos. Són set grups polítics i cadascú té els seus objectius. Nosaltres estem en minoria absoluta, això requereix parlar molt, tractar una diversitat de temes amb grups que tenen opinions diferents. S’ha de tenir molta prudència i perseverança. Els acords no són fàcils, però ho hem d’enfocar amb filosofia i il·lusió també, perquè en resum el que hem de fer és tirar la ciutat endavant i aquest és un tema que l’hem de fer anar entre tots.

Governar amb minoria absoluta vol dir treballar més? Sí, treballar en minoria suposa treballar molt més. Hi dediques moltes més hores i la gestió és molt més complicada. Treballar amb majoria és molt més senzill: pots treballar amb una minoria més acceptable, on has de buscar a algú que et doni suport. En canvi, treballar amb minoria absoluta suposa la necessitat de consensuar amb tres o quatre grups polítics més per tirar endavant els projectes. No obstant, aquest mandat no deixa de ser un mandat de la ciutadania. En campanya electoral ja vaig dir que els ciutadans tenien que decidir-se per un govern fort o per un ajuntament víctima de la fragmentació. I van decidir-se per aquest últim. Malgrat tot estic satisfet de que ens estem sortint. El dia a dia funciona força bé.

Tenen al consistori cap projecte en ment quant a comerç? Volem fer molta promoció, que és bàsica en aquesta ciutat. Necessitem destacar el comerç local, perquè tenim competències i la situació econòmica també exigeix que nosaltres treballem amb els camps importants que té Reus. El comerç té èpoques i aquí és molt potent. Els reusencs aguanten, responen bé i això requereix que els hem d’acabar d’acompanyar, de dinamitzar.

Reus és una marca polifacètica en arquitectura, comerç, cultura i turisme entre d’altres, creu que queden camps per explotar? S’ha de posar més imaginació, s’ha d’abocar potser més de pressupost i arriscar-nos molt més. S’han de canviar els aspectes de Reus que han esdevingut massa tòpics. Cal trencar amb tot el que hem fet fins ara. Parlo de turisme, comerç i cultura: tres branques característiques de la ciutat. Abans Reus no era ciutat turística, ara ho és, qui sap si amb imaginació és pot arribar a caracteritzar en un altre camp. S’ha de dir que estem situats entre ciutats molt importants a Catalunya. Tenim turisme gràcies al comerç i tenim cultura important, que també fa crida. Aquestes tres potes fan esclatar l’èxit a la ciutat.

Com creu que la gent de Reus rebrà La Fira Centre Comercial aquest desembre? L’hem d’enfocar com una oportunitat. Com s’ha dit fins ara, és i serà un carrer més a Reus. Des d’aquí volem donar continuïtat al comerç local de sempre. L’edifici de Metrovacesa ve a sumar sobretot. És lògic que hi hagi cert temor per com arribarà desembre, però en un temps les coses s’estabilitzaran. Per ara estarem dins un període d’observació: veurem com es comporta la gent amb el complex de Metrovacesa i amb quines dinàmiques responen els compradors, com reacciona el comerç de proximitat i com es comportarà el propi centre comercial nou. Fins i tot tenim un pla de mobilitat de cotxes, però encara és provisional, perquè encara no sabem com es mouran els vehicles: si hauran molts o pocs, si únicament els primers mesos hi haurà una gran afluència per l’efecte ‘tafaner’, si caldrà fer una rotonda, etc.
És natural que hi hagi el temor dels comerços, però s’estan obrint i ocupant molts d’altres, és a dir, es tracta d’una rotació constant. El concepte clàssic que diu que el “comerç sempre és el mateix” ara ja ha canviat, el comerç actual va rotant i està subjecte a les temporades.

Tenen por de que passi com el passeig comercial de El Pallol? No, el que hem de fer és estar a l’expectativa i aportar el màxim d’elements, perquè la ciutat continuï sent el que és, una ciutat dinàmica i que atrau moltíssima gent i això és el que jo garanteixo. Per això farem una campanya de nadal molt potent en línia de promoció i dinamització per la resta de l’any.